Om du upptäcker något som är trasig eller inte fungerar så ska du felanmäla det. Från 2013-03-01 har föreningen avtal för detta med SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB.

 

Felanmälan
SBC Kundtjänst 0771-722 722 vardagar 07.00 - 21.00
eller på sbc.se välj Felanmälan

 

För AKUTA ärenden där det föreligger fara för liv eller fastighet
Företaget Securitas Jourmontör 08-657 77 22
vardagar 21.00 - 07.00 samt helger

 

Om något fel uppstår som vi som bostadsrättsinnehavare inte ansvarar för enligt stadagarna, tex en trasig lampa i källargången, en tvättmaskin som inte fungerar eller ett rör i källaren som droppar så ska du ringa till SBC Kundtjänst eller felanmäla på sbc.se. Detta betalar föreningen.

 

Om du har något fel på det som du själv ansvarar för enligt stadgarna, kan du få hjälp att åtgärda felet på din bekostnad. Du får alltså en faktura på arbetet. Det kan tex gälla din egen droppande kran, delvis strömlöst i lägenheten eller något annat som inte fungerar i din lägenhet.


OBS! Jouren skall kontaktas endast när det gäller fara för liv och/eller fastighet. Stadgarna styr vem som är ansvarig för vad. Om du tex har stopp i ett avlopp, rensa först golvbrunnen/vattenlåset så att du är säker på att problemet inte sitter där.

 

Om du har frågor rörande din avgiftsavi, pantbrev, andrahandsuthyrningar eller liknande ekonomiska frågor ska du kontakta HSB Kund och medlemsservice på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 010-442 1100.