Gymmet kommer att renoveras med start 9 Nov, detta gör att gymmetkommer stängas av 2,5-3 veckor.

Eftersom en del av oss renoverar badrum etc så kommer duscharna och toaletten vara öppna som vanligt men att även de stängas av 2-3
dagar i slutet av renoveringen. Info om mer exakt datum kommer.

Samtliga väggar och tak kommer spacklas och målas om.
Väggen in till roddmaskinen kommer kapas så det blir öppnare in dit samt spegel kommer sättas på väggen längst in i lokalen.
Vask och städskåp längst in i lokalen kommer tas bort. Fläktar som är tidsstyrda kommer sättas upp för att öka cirkulationen i lokalen.
Tak och väggar i ” relaxen” kommer målas om samt nya fogar / silikon kommer läggas.
Avgränsning mellan hallen och gymmet anläggs som grus och lövstopp.
Vägghållare för nya träningsmattor och yogaboll sätts upp. Träningsbänkarna har klätts om och är åter på plats sedan igår.
Ny träningscykel är på plats redan. Ny display till roddmaskinen är beställd samt ny stång till latsdraget kommer inom kort.
Vi kommer även ha digital bokning av bastu och relax via ny hemsida lite längre fram.

Styrelsen har även ordnat så samtliga i föreningen har 10% rabatt på alla köp på Jabb.se genom att använda rabattkoden "brfstureby".
Jabb.se har butik vid globen och säljer det mesta som har med träning att göra såsom skor, kläder, kosttilskott och träningsutrustning.

Happy halloween!
Styrelsen


 

Kom ihåg att alltid inkomma med våtrumsintyg samt informera styrelsen när man renoverar badrummet på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Styrelsen Brf Stureby

 - Styrelsen har beställt en obligatorisk ventilationskontroll som sker i november och december. 

- Vi har upphandlat ett nytt städavtal med Allstäd som påbörjar arbetet 1 november. 

- Gymmet kommer att renoveras inom en snar framtid – mer information kommer. 

- Matavfallshantering kommer att bli obligatoriskt från 2023. Styrelsen har för avsikt att redan nu påbörja arbetet med att införa detta. Stort tack till matavfallsgruppen bestående av medlemmar i föreningen som gjort ett gediget arbete att förse styrelsen med underlag!

- HSB har gjort digitaliseringssatsningar och för vår del innebär det att kö-hanteringen av p-plaster och förråd kommer att hanteras digitalt framöver. 

- Vi har tecknat ett nytt avtal med ComHem som innebär att föreningen får minskade kostnader med 35 000 kr /år. 

- Taken är besiktigade och några mindre arbeten kommer att behöva utföras. 

Styrelsen Brf Stureby

 

Syftet med tjänsten är att skapa en effektivare hantering vid fördelning av lediga p-platser och garage, förbättra tillgängligheten och ge dig en tydligare överblick över din aktuella kösituation. Du kommer enkelt kunna ställa dig i de köer du är behörig att söka i, följa din aktuella kötid, bevaka när intressanta platser blir lediga och anmäla intresse till lediga platser via Mitt HSB.

Fr.o.m den 2020-12-01 flyttas din bostadsrättsförening Stureby över till den digitala tjänsten och du som boende kan ställa dig i kö och göra intresseanmälningar via Mitt HSB.

VAD INNEBÄR DET HÄR FÖR MIG SOM BOENDE?

Står du i kö sedan tidigare i någon av föreningens köer?

Då har ditt ködatum följt med och du kan se det under aktuell kö, det enda du behöver göra är registrera en intresseanmälan till de platser som du är intresserad av att hyra via Mitt HSB. Om platsen/platserna du är intresserad av inte finns lediga just nu kan du prenumerera på platsen för att få en notis om när den blir ledig. 

Står du inte i kö sedan tidigare?

Då behöver du själv gå in och anmäla dig till kön via Mitt HSB. Du kan anmäla dig till kön även om du inte är intresserad av en plats i dagsläget för att samla ködagar. För att få en plats gör du en intresseanmälan till de platser som du är intresserad av att hyra via Mitt HSB. Om platsen/platserna du är intresserad av inte finns lediga just nu kan du prenumerera på platsen för att få en notis om när den blir ledig.

HUR FUNGERAR FÖRDELNINGEN AV PLATSER?

Ett ledigt objekt ligger synligt i Mitt HSB under ”mina sidor – min bostad - mina köer” och du kan göra en intresseanmälan för platsen t.om sista ansökningsdatumet har passerat. Platsen tilldelas då den sökande med längst kötid. Avtal upprättas och arkiveras online i Mitt HSB under ”Bostadsavtal”, där du kan se alla dina aktuella hyresavtal.

Har du tilldelats platsen blir du aviserad via registrerad mejladress och Mitt HSB och hyresavierna samaviseras med bostadslägenhetens avgift. Avierna skickas som vanligt till dig via post, autogiro, e-faktura eller Kivra.

Om du har valt att få e-postnotifiering skickas ett mejl till dig när objektet du prenumererar på blir ledigt. Du kan välja om du vill prenumerera på alla objekt eller endast några enstaka. Om du inte väljer att få e-postnotifiering så kan du alltid följa notiserna under senaste händelser. Vid skapandet av ett nytt avtal eller uppsägning av avtalet skickas alltid ett e-postmeddelande till registrerad e-postadress.

Om du vill säga upp ditt hyresavtal för din parkeringsplats eller förråd gör du det enkelt under ”mina sidor – min bostad – bostadsavtal” i Mitt HSB. Är ditt avtal äldre och inte finns upplagt behöver du kontakta Kund-och Medlemsservice för hjälp med uppsägningen.

Beror uppsägningen på en flytt från bostadsrättsföreningen hanterar HSB uppsägningen åt dig i samband med flytten. Avtalet upphör då att gälla sista dagen i avflyttningsmånaden.

I och med denna ändring så innebär det att:

- Samma avtalstider måste gälla för samtliga platser, dvs avtalstid för handikapplatsen ändras från 1 månad till 3 månader.

- Mc-platserna kommer att kräva en fortsatt manuell hantering.

- Regeln om att man hamnar sist i kön vid ej svar eller nej tack 3 ggr kan ej tillämpas i tjänsten då medlemmarna aktivt söker dom platserna som dom är intresserade av.

-Avtalstiden för handikappsplatsen ändras till 3 månader.

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på Kund-och Medlemsservice.

Telefon: 010-442 11 00 alternativt via kontaktformuläret på vår hemsida. www.hsb.se/stockholm/kontakt 

Med vänlig hälsning,

HSB Stockholm

 

 

Angående inbrott. Styrelsen har noterat att många inbrott har skett och vill uppmana alla att se till att alla dörrar går i lås och ser ni en dörr som ej gått i lås vänligen lås den så att obehöriga kommer ej in. Går en dörr inte att låsa felanmäl det snarast till SBC. Tyvärr verkar många glömma bort att låsa/dra för dörren när man går ut med cykeln eller barnvagn vilket innebär att dörren står öppen och det är fritt fram för tjuven. Arbete med att plombera portdörrar fortsätter och borde vara klart i veckan. Vi har även ökat med belysning kring fasaderna som en del av säkerhetsåtgärden. Styrelsen ser även väldigt positivt på den samverkan som finns på Boappa och om vi alla är extra uppmärksamma och engagerande kan vi hjälpas åt att förhindra framtida brott.

Hälsningar, Styrelsen